Ofte stilte spørsmål

Faktura og betaling

  • Hva er Din side

    Din side hos oss er en web-løsning der kunden kan hente ut relevant informasjon om kundeforholdet.  Her kan du som kunde bl.a. se informasjon om tidligere regninger, ta prøveavregning etter måleravlesning, se hvor stort strømforbruk du har hatt den siste tiden osv. Du kan også oppdatere dine kontaktopplysninger som mobilnummer og epost.

    Større bedriftskunder som har timeregistrerende måler kan her hente ut forbruket på en regnearkfil time for time.

  • Fordeler med eFaktura

    Med eFaktura slipper du å taste inn lange KID-nummer, beløp og kontonummer selv.

    - Fakturaen kommer ferdig utfylt i nettbanken din og alt du behøver å gjøre er å gå inn
      å godkjenne betalingen.

    - Siden eFakturaen sendes elektronisk sparer vi miljøet samtidig som det gir deg mulighet
      til å betale dine regninger uansett hvor du er så lenge du har tilgang på en PC.

    - Fakturaene lagres i nettbanken din så du kan gå tilbake å se på tidligere fakturaer.

    Hvordan komme igang?

    - Du trenger en eFaktura referanse for å komme i gang, denne finner du på den siste    
      fakturaen du har mottatt fra oss eller ved å kontakte oss.

    - Bestill så eFaktura selv i din nettbank

  • Kan jeg få månedlig faktura på strømregningen?

    Ja, vi tilbyr månedlig faktura på strømregningen for alle kunder i Modum og Sigdal.

Avtaler

  • Hvilke kontraktsvilkår gjelder?

    Først og fremst gjelder de vilkår som avtales direkte mellom deg som kunde og Midt Kraft Buskerud. Som kontraktsvilkår for øvrig gjelder Midt Kraft Buskeruds "Standard avtale om levering av elektrisk kraft". Bestemmelser i direkte, særskilt avtale med den enkelte kunde gjelder i tilfelle motstrid foran bestemmelser i "Standard avtale om levering av elektrisk kraft".

  • Hvordan får jeg Midtkraft som strømleverandør?

    Det er GRATIS og enkelt å bytte til oss! Ønsker du Midtkraft som din strømleverandør så er det bare å kontakte oss på tlf 32783278 så ordner vi alt det praktisk med selve byttet. Du kan også bestille her på vår hjemmeside.

    Ha gjerne en målerstand klar når du vil bytte leverandør.

     

  • Hva er målepunkt-ID, og hvorfor er denne så viktig?

    Målepunkt-ID er et nummer på 18 siffer som er målepunktet, dvs boligen, hytta o.l. sin unike identifikasjon. De første 10 siffer er like for alle, og derfor oppgir noen aktører bare de siste 8. Din målepunkt-ID finner du på fakturaen fra ditt nettselskap. Når ulike selskaper i bransjen utveksler elektroniske meldinger som gjelder ditt målepunkt, er det dette nummeret som blir brukt. Det er derfor svært viktig at dette er korrekt. Opplysninger som blir utvekslet på denne måten er blant annet måleravlesninger.

Varmepumpe

  • Kan jeg nedbetale varmepumpen på strømregningen?

    Ja, dersom du har Midtkraft som strømleverandør kan du nedbetale varmepumpa over strømregningen.
    Det finnes ulike nedbetalingsplaner så ta kontakt med oss for å få den løsningen som passer best for deg.

  • Hvor bør jeg plassere varmepumpen i boligen min?

    Mange lurer på hvor de bør plassere varmepumpen for å få mest mulig effekt av den. Våre montører har lang erfaring med montering av varmepumper så ta kontakt med oss så kommer vi på en gratis befaring for å se på hvilke løsning som vil passe best i din bolig.

  • Kan jeg bruke varmepumpen som airconditon?

    Ja, våre varmepumper kan også brukes som airconditon.

  • Varmepumpen min blåser bare kaldt, hva kan jeg gjøre?

    Sjekk at fjernkontrollen ikke står på Auto. Dersom man stiller pumpen på auto så vil den sørge for å alltid holde angitt temperatur i rommet. Det betyr at dersom du har stilt inn pumpen på 23 grader så vil den blåse varmt til det oppnås 23 grader. Dersom du har andre varmekilder i tillegg slik at det blir over 23 grader vil den automatisk kjøle for å få temperaturen i rommet ned igjen til 23 grader.

Kontakt

Øvre Nedmarken 15, 3370 Vikersund
Mandag til fredag, 08:00 - 15:00
Back to top